tisdag 17 februari 2009

-27 - rekordkallt för oss


Hugaligen ska inte denna kyla släppa sitt grepp om oss någongång. vi har haft så himla kallt nu i flera veckor och det är jobbigt.

Jag ser fram emot soliga vårdagar med takdropp, korvgrillning och varm choklad utanför sjöboá nere i båthamnen. Men som det ser ut nu dröjer det till nästa vecka det blir fint väder.

Visst, solen skiner, men vad hjälper det när det är -17 grader mitt i dagen, går jävlar inte ut i onödan idag !

Vi har tvingat oss ut på dagliga promenader och igår när vi kom in var det -19 grader och det är inte humant.

Nä, bojkottar nu att gå ut annat än till bilen. Måste ju handla mat till vargarna och plocka upp frusna barn efter skolan.

Här händer inte mycket utöver det vanliga än jobb, jourer, träning, promenader och såna här tråkiga måsten man måste göra varje dag.

Katterna fryser röven av sig och springer iväg bara man säger ordet Gå Ut. Tror dom fattar mer än jag...tror...

Har iallafall fått ut dom en pissrunda idag under protest och nu sitter dom och surar i varsitt hörn. Vill inte ha några innekatter !

1 kommentar:

  1. Huvva, jag vet precis varför jag valde att INTE bo kvar i Jämtland...

    SvaraRadera