fredag 15 mars 2013

FÖR ETT ÅR SEDAN

Ifjol exakt på dagen så tog jag min första löprunda ute UTAN broddar !!!
jag minns det som igår, att det var barbacke och bara enstaka isfläckar på min runda runt Möcken.
Kan säga att idag blir det inge springa utan broddar, -17 i morse och snön från Hell ligger kvar....
som det känns nu kommer den ligga fram till midsommar...
Jag får springa på gymet istället, OM jag tar mig dit med min vintertrötta kropp.
Idag blir det La Stada med sonen med diverse ärenden.

Tjockkatten har mått dåligt i veckan, kissat blod och varit lite gnällig och orolig.
Han har nu slutat kissa blod - hurra - MEN nu har han fått för sig att pissa på golvet BREDVID kattlådan istället.
My gaaaaaaaaaaaadd, ge mig styrka....jättebra för laminatgolv -eller inte :/
Ett tecken på att Tjockkatten inte mår bra, får nog ta han till vetten till veckan och kolla vad som står på men jag tror han har en övergående UVI, så jag TROR att det kommer ge sig.
Bara det blir nån värme så han kan gå ut å pisse så löser sig nog alla problem på himlen.

BLI FRISK DÅ TJOCKKATTEN !!!

Ha en fin helg, har tredagarsledigtsåinihelveteskööööööööööööööönt

3 kommentarer:

  1. Söta missen, hoppas han blir bra snart!!!
    Så kan ni vara ute o springa tillsammans! =)

    SvaraRadera
  2. Myspysen gokatten.

    SvaraRadera
  3. Jo, nog känns det som om våren är långt borta...
    Fördelen med hundar är att när de åker på UVI så kan man lura i dem C-vitaminer eller Tranbärgsjuice och droppar man i en tsk mjölk i en vattenskål så tömmer de den men katter kan man inte lura.
    Kram

    SvaraRadera