tisdag 30 oktober 2007

Höstlov och hög feber


Här har kidsen höstlov den här veckan och det är likt ett kollo här med kompisar i omlopp dygnet runt.

Äldste sonen har bjudit in tre grabbs på LAN, och de bor nu i källaren, men nu har han haft hög feber sen i söndags. Han är inte alltför alert tyvärr, hade 39,3 i morse så jag vet inte hur det här ska sluta.

Risken är att det blir en halsfluss till innan veckan är slut.

Det är isåfall den fjärde han har sedan i juni. Vad är fel????

Jag preppar honom med Alvedon och piggelin nu för mat tilltalar honom inte alls.

Väldigt tråkigt att det skulle bli så här...men vad göra?


Jag har snorat sen 2½ vecka tillbaka och det är inte bra än, kanske är det jag som bär på elaka baciller som han får av mig hela tiden? Kanske man ska göra sig en besiktning på VC för säkerhetsskull....


Syrummet är klart nu med målade golv och väggar, arbetsbänk, hurtsar, skåp och garderober har fått flytta in och äntligen säger jag bara !!


Gubben har brandjour den här veckan, så vi ligger lågt med kök och så minst en vecka till, även om tankarna och planerna lever i hjärnan för fullt ändå.


5 kommentarer:

  1. Tack för ditt brev som jag fick idag - efterlängtat som alltid !

    Ser fram emot om du har tänkt lägga ut lite foton från nya syrummet sedan för det skulle vara så roligt att få se.

    Läste i brevet om dina kommande projekt och det låter verkligen spännande må jag säga. Håll mig uppdaterad min vän !

    Ha ett fortsatt trevlig lov även om ni nu verkar ha en hög med elaka baciller där hemma. Inte roligt !

    Kram Kram
    Carina

    SvaraRadera
  2. Hoppas att han kryar på sig. Mysigt här.:-)

    SvaraRadera
  3. vilken fin sida!! Jag är ny i bloggvärdlen och hittade precis din sida. Nu ska jag titta lite vidare på den.Besök gärna mig om du har tid o lust...

    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Hej hopp...nu har jag hittat hit, till din blogg.
    Har bacillerna försvunnit och sonen är på benen igen?
    Ni verkar minnsann inte sysslolösa där nere, med en massa projekt där hemma....tänkte annrs om du har lite att göra, komma hit och hjälpa mig att sätta upp en fondvägg i sovrummet och i vardagsrummet? :0)
    / heja AIK :0)

    SvaraRadera
  5. Hoppas han kryat på sig!! Man blir ju orolig! Jag har också ett litet orosmoment hemma här...Skriver mer om det i brevet sen.

    Har du inte lite foton att visa från syrummet. Jag är sååå nyfiken vet du!

    SvaraRadera