måndag 5 november 2007

Vart tog dagarna vägen?



Hej alla kära läsare där ute i blåsvädret!




Här är det mörkt, mulet, grinigt och inte alls skönt ute på en fläck. Promenaden lyser med sin frånvaro, tänker inte gå ut en enda sekund idag...bara för att hämta sonen på skolan förstås.




Igår skickade vi iväg vår beställning till Ikea, så nu ligger den där nere i Sundsvall och gosar till sig innan den ska levereras hem till OSS !!!!


Vi har bett att få leverans v. 3 nästa år, känns som en hel evighet...men den som väntar på något gott...




Du min vän AIK:aren, hade jag inte haft så mycket för mig hade jag gladeligen kommit upp och hjälpt dig tapetsera...och druckit allt annat än rödvin va??? ha ha ha....


När detta är överstökat med jul och nyår och köket sitter på plats kommer jag upp på en semester till dig, var så säker.


Skulle vara sååå kul.....ja, du vet ju vem du är jag menar


Sonen fick iallafall pencillin för femte gången på 6 månader och en remiss till öron, och nu får det vara nog med baskelusker här hemma !
Det sliter nå enormt på honom....men nu är han pigg, feberfri och i skolan igen, men för hur länge vete katten....


Och på tal om katten så blir det veterinären imorgon för lilla S eftersom hon ser ut som om hon har fått typ skabb eller rabies eller något sånt ovanför ett öga.

Så här blir det när kattmaten inte kommer tillräckligt fort fram i skålen...


Over and out, hämtning ska göras, tvätten ska hängas, disken plockas sen är det dags för middag och fotboll för familjens lilla atlet. Själv blir det tv-soffan för min del *jäser*

Förresten har jag klippt av mig håret idag, säkert 10- 12 cm rök direkt....nu blev det så fluffigt och jag har fått självfall på äldre dagar. Håller kanske på att förpuppas tillbaka till barndomen när jag hade stora vita lockar för typ 110 år sedan....

See ya!!!!

3 kommentarer:

  1. Alltid skoj o läsa dina rader... kom o tänka på idag vilken störtskön "svengelska" du kunde skriva förr, hehe:)
    Här har vi oxå besök av några envisa baciller, man får hoppas dom inte förökar sig allt för mkt iaf!

    Krya på er!
    /Sonja

    SvaraRadera
  2. Hej Sonja
    kul att du gillar mina inlägg... ha ha, min svengelska ja...minns den från våra "grupper" va? Välkommen åter
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Här är en till som minns din underbara "svengelska". Härligt, härligt!

    Hursomhelst så ser jag att du har fullt upp som vanligt. KUL att läsa dina inlägg skrivna i humoristisk och klatchande stil! Skrattar ofta!

    SvaraRadera