fredag 9 maj 2008

Dagarna flyger sin kos....


...och jag har inte vingar nog att hänga med känns det som.

Det var ett tag sen jag syntes till här nu men det har varit fullt upp och bloggen får då ligga vilande så länge.


Idag har jag ledig dag och solen gassar för fullt, även om det kom ett par duggregndroppar för en stund sedan.

Ska jobba helgen, men har tagit ledigt imorgon för då ska vi fira min moster som fyllt 50 gyllene år. Vi ska åka till en vildsvinsfarm där det sägs att maten är gudomlig.

Ska man först utse vilket svin man ska äta upp eller ???

Nej huvva det går inte, för de är säkert jättesöta och gosiga - säger den sanna djurvännen.

Det var likt när vi var till Strutsfarmen och käkade - underbar mat - men kändes konstigt att gå omkring där och mata de söta pippisarna sen veta att man kanske käkat upp syrran till nån av dom som struttade runt där....hm...men sagolik mat, inte av denna världen.


Här har veckorna rullat på - köket är klart, tapeterna är på plats, sonen M friar som vanligt i Ullånger, sonen S bor på fotbollsplanen snart och har kört igång med sin serie.

Nu blir det mycket fotboll framöver men det är bara kul.

Nya dojjor behöver han, riktiga grässkor + vanliga sommardojjor, tur han fyller år snart så man kan önska lite i present åt honom.

Köpte nya löparskor åt han i tisdagsmorse - i storlek 43½ - vad månne bliva av denna skranliga 14- åring???

Han fyller den 21:a, samma dag som sin klasskompis. Hon föddes kl. 01 och Simon 03,00. Lite kul, för hon föddes precis när vi passerade deras rum på förlossningen, och nu går de i samma klass :)


I stugan snickras det om kvällarna, panel på väggar och tak medan jag är hemma och styr upp det som ska göras här hemma.


Inga andra senstationella saker har hänt så jag lämnar er här en stund.

2 kommentarer:

  1. Ni har en del framför er ser jag och så är det oftast den här tiden på året.

    Jag önskar dig och familjen en trevlig helg !

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Här är vildsvin = OGRÄS !!! Ät så mycket du bara orkar, och se till att de går ut och skjuter några till ! *L*

    kramiz

    SvaraRadera