tisdag 3 november 2009

Mörkt och trist


Idag är det verkligen dystert ute, så mulet, grått och dött på något vis.

Jag som ville se lite sol nu innan jag ska in i "bunkern" ( jobbet) kl.13.

Nä sån tur ska man inte ha, det är bara att tack och ta emot och se glad ut även om det inte känns så just nu.

Var på heldags kurs igår från jobbet för att lära mig nya systemet med scheman och sånt, och jesus vad snurrigt det blev i huvve efteråt...var helt bombo när jag kom hem sen.

Tror inte jag minns mycket kan jag säga...tur vi fick en tjock lathund att glises i när den dagen kommer man ska sätta sig med detta, vill säga IDAG !!!!

Vi gick kursen igår den 2 nov på ett program som började gälla i söndags, 1 november !

Har inte haft en sekund att hinna öva och klicka runt innan det drar igång. Tragiskt...

Nu har vi sökt om våra tjänster, även det tragiskt, och jag har INGEN aning om vart jag kommer jobba den 1 feb nästa år, utan det får vi veta nästa torsdag !

Gissa om jag kommer hänga på dörren när chefen öppnar dörrarna för att dela ut kuverten... fy fan vad läskigt...jag hoppas och ber att jag blir kvar på samma ställe som jag är nu !

Ni kan ju hålla tummarna lite extra för mig är ni snälla. Gud vad jag hatar kommunen nu...

Annars rullar väl livet på här som vanligt, händer inte mycket förutom att det nu bara är 11 dagar till min goa vän kommer och hälsar på mig från storstan ! Hufvudstaden alltså :)

1 kommentar:

  1. Vad roligt med en uppdatering här hos dig igen. Du vet att jag saknar dig vid det här laget...

    Här är det inte heller det vackraste vädret och jag saknar några minusgrader och en vacker sol som skiner fint om dagarna. Nu är det grått och trist även här... och inte ens en snöflinga kvar.

    Kurser kan vara intressanta, men det kan vara mycket information också och man blir helt snurrig i huvudet.

    Nu håller jag självklart tummarna för dig att du får ett glatt besked nästa torsdag - att du får jobba kvar från 1 feb nästa år. Jag förstår att det är jätte hemskt att gå och inte veta...

    Ha det bäst och stor kram !

    SvaraRadera