söndag 6 januari 2008

Åsså är man sjuk också


Som ett brev på posten kom ju då förkylning, feber och satans ont i bihålorna efter en lång och jobbig natt med veterinärbesök och ingen sömn


Var till VC och fick pencillin i 10 dagar + nässpray som jag ska ta varje dag vare sig jag vill eller inte. Cortison nässpray ska vara bra för mina knäppa bihålor som driver mig till vansinne.

Men jag överlever...inte går det någon nöd på mig, ska dock vara hemma måndag och tisdag från jobbet och hämta krafter och vila upp mig


Uppdatering om lillmissen S som fortfarande har ont i bakdelen, men som börjat äta räkor och annan lyxmat. Jag ger honom smärtstillande varje morgon samt laxermedel ur tub. Det här med bajseriet funkar ännu inte och han skriker så när han går på pottan. Men han får väl bajsa på sig då, tvål och vatten har vi gott om.

Han har dock gjort framste med försöka resa sig upp, ett ben hänger med skapligt medan det andra som gick ur led fortfarande är svullet och ont.

Men han är tapper, klagar inte, är inte orolig utan ligger snällt och sover dygnet runt nästan.

En dag i taget som min goa vän alltid säger....


Nu ska jag se skidskytte innan tortillasen väntar.


Ha det bäst

3 kommentarer:

  1. Hejsan gumman,

    Förstår att du inte mår så bra just nu av olika anledningar. hoppas dina bihålor är snälla mot dig nu och repar sig snabbt! Klokt att stanna hemma och vila upp dig! Och samtidigt kan du hålla ett öga på lillmissen. Ett bra tecken är väl att han äter! Hoppas, hoppas han klarar sig.

    Varma kramar

    SvaraRadera
  2. Hejsan gumman,

    Förstår att du inte mår så bra just nu av olika anledningar. hoppas dina bihålor är snälla mot dig nu och repar sig snabbt! Klokt att stanna hemma och vila upp dig! Och samtidigt kan du hålla ett öga på lillmissen. Ett bra tecken är väl att han äter! Hoppas, hoppas han klarar sig.

    Varma kramar

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Kan glädja dig med att ett brev lades på lådan i dag och borde komma senast tisdag. Så har du något att pyssla med medans du är sjuk *S*
    Katter har en viss "självläkande" förmåga, och lägger sig oftast och "sover bort" eländet. Vi får hoppas att så även är fallet nu!!!

    kramiz
    Jennsan

    SvaraRadera