fredag 5 september 2008

Helg igen :) och jävla kommunen !

...och dagens horoskop lyder som följer:

Jungfrun 23. augusti - 22. september Hur vore det att samla några goda vänner till en impulsiv fest i helgen? Det behöver inte alltid vara så planlagt. Ta chansen

Ja kanske det inte vore så dumt? Synd bara att man är så förbannat trött och orkeslös just nu. Kan det bero på hösten...eller denna idiotiska idé till omorganisation på jobbet som suger....
Vi måste söka om våra tjänster, antingen får du jobba 75 eller 100%, finns inga andra alternativ. Du måste ha tillgång till bil för du ska ha en s.k. pooltjänst där du ska täcka upp för andra som är sjuka.......inte ens på din egen arbetsplats!
Du kanske inte ens får vara kvar på den plats du är nu, och du måste jobba varannan helg !
Fy fan säger jag bara för den här jävla kommunen !!!!!
Är det någon som har ett bra jobb över som jag kan få???????????
Som det är nu vill jag inte alls vara kvar på det här jobbet..och det är ju inte ens säkert att jag får det heller så....
Nä, det här var det värsta som kunde hända tror jag, och INGEN INGEN har frågat OSS om vad vi vill eller tycker, vi är totalt överkörda.

1 kommentar:

  1. Hmmm... visst är det härligt att vara kommunanställd så säg:) "Not!!!"
    En klen tröst i det hela - dom vänder upponer på allt hos oss oxå... så vi får se vad som väntar... hum!

    Dra igång ett knytkalas/fest... så tar alla med sitt o du håller med husrum - alltså slipper du göra nåt;)

    Kramis *S*

    SvaraRadera