måndag 1 februari 2010

HUR ?

Hur kan det hända att man som nyfylld 40-åring drabbas av hjärnblödning ?
VAD händer innan man får det ? Får man jätteont i huvudet, blir man yr, svimmar man, kräks man eller vad ?
En kille jag gick i samma klass som i 10 långa år har fått det och det är ju skrämmande, han är t.o.m. en månad yngre än MIG !!!
Tänker på han och hans fina familj med två små barn och sambo. Hoppas det inte "tagit så illa" - kan man säga så ?
Hoppas verkligen att han återhämtar sig och blir sitt vanliga jag igen - visst med vissa förändringar möjligen - men så gott som då !

Sen ligger min kollegas svärmor också med hjärnblödning, bara dryga 50 år...henne bor vi nästan granne med...föll ihop när hon skulle mata småfåglarna ute...vad händer ????

2 kommentarer:

  1. Ja usch så fort livet kan förändras!
    Ulf har pratat med honom idag och han var vid ganska gott mod, tack och lov!
    Tack goa du för den fina kommentaren hos mig!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Visst är det otäckt...

    Igår fick jag höra att min bekant fick hjärnblödning här om dagen och fick åka till Umeå... det är visst riktigt illa.

    Jätte många vi känner har fått hjärnblödning i denna ålder och det är läskigt.

    Min farfar dog i just hjärnblödning när hann var ännu yngre... min pappa var bara 2-3 år.

    Kram Kram

    SvaraRadera