onsdag 9 september 2009

Blåsig onsdag


Ja här duggar inläggen inte vidare tätt those days !

Men det har väl sina föklaringar så det får ni stå ut med

Satan i gatan vad det blåser idag - kuling. +17 grader och uppehåll är väl alltid en tröst i stormen.

Har just fått iväg son M till bussen, trött som en get, mannen har krånglat sig iväg med sin ischias och ska uppsöka sjukgymnasten - till vilken nytta undrar jag då han inte blivit ett uns bättre på hela sommaren.

Nä, nu sa jag åt honom att kräva en MR på röven om det inte visar något på röntgenbilderna han tog förra veckan.

Det är OLIDLIGT för oss alla kan jag lova att ha det på detta viset.

Han har fysiskt ont och jag får psykiskt ont i huvvet varje dag snart...fast han har det såklart värre med sina smärtor...

Ska väcka sonen S om en stund, de har skoljoggen idag - är det tänkt - men jag tror att dom ställer in..Hur ska de kunna springa i detta väder ???

Ifjol VANN min son hela tävlingen, men i år har han bestämt sig för att inte springa på tid utan spara sig till matchen i Arnäs ikväll. Klok son !


Den här maten har son M att välja på till skollunch idag :

Onsdag
Stekt sejloin i kräftsås

Kalops med kokt potatis

Pastagratäng med kyckling och grönsaker

Veg: Grönsaksgratäng med tomat


Minns ju hur man hade det i skolan med skolmaten - traumatiska minnen väller över en.

Nä, hopp å hej här går det inte att sitta och såsa...

5 kommentarer:

  1. Dina uppdateringar är lika uppskattade när dom än kommer vännen.

    Ja visst är det stor skillnad på skolmatsedeln idag och i jämförelse med den skolmatsedel som presenterades när vi själva gick i skolan. Nu är det ju nästan som att gå på restaurang och kan välja och vraka på olika maträtter.

    /Vanilla

    SvaraRadera
  2. Jepp, jag har hittat hit. Å fixat ett Google-konto o allt vad det innebar, haha. Men jag är fruktsnsvärt usel på att kommentera, både din o andras bloggar. Fy på mig, skärpning! Tack för allla fina kommentarer förresten ;) Kram o ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Halloj Lotta, gör inget att du inte kommenterar min blogg så ofta, kan ju vara kul att du vet lite om vem jag är som är inne på din underhållande blogg varje dag :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas inte att det är du på bilden...

    SvaraRadera
  5. Usch så jobbigt med värken. .(
    Hoppas att ni får någon ordning på den och får veta vad det är.

    Ja du skolmaten.... spenatsoppan med det gröna ägget, ärtsoppan ( med rått-kött som alla sa), de grymt otäcka oxjärparna, blodpuddingen osv osv. .( HUA!

    Kramis
    M I N D I

    SvaraRadera