tisdag 29 september 2009

Solen skiner

Det är så fiiint ute, soligt och lugnt, men kallt !
I morse var det bara +3 grader och snorkallt tycker jag !
Nu får man börja vänja sig att det inte är sommar längre...vill suga på karamellen så länge som det bara går, men nu känns det som om den är uppäten sen igår :(
Har fått hem tre pallar pellets, typ 2500 kilo som ska lastas in i huset...går ju skitdåligt med mig som jobbar ikväll, en man som inte kan gå mer än 100 meter innan han nästan måste styras i rullstol och kids i skolan.
Men jag har förvarnat dom att det är till att hjälpa till ikväll efter skolan för jag ORKAR inte allt själv...känner mig mer och mer orkeslös efter att dra hela bördan här hemma..
Men jag hoppas och ber en stilla bön att dessa Tradolan i dubbel dos ska göra mirakel med mannens ischias, annars blir det nog rondellen.....ja inte såna man kör runt i med bil utan en som går på ström som kan kapa saker...
Nä det är inte ett dugg roligt och jag ska inte skämta om detta, men jag hoppas han får den MR som är remitterad nu....fort och fort ska det gå.
Nä, lite lunch nu så man får lite ork och energi för kvällens jobb...hoppas det blir lugnt...lugnt.. mitt tålamod tryter och jag har varit grinig på jobbet...

3 kommentarer:

  1. Jag har haft maken sjukskriven för krossat knä ett år! Så jag vet vad du pratar om...
    Styrke-kramar! Maud

    SvaraRadera
  2. Här hos mig är det också kyligt trots att solen skiner så vackert om dagarna. Men jag anar att det bara är att vänja sig nu... dröjer nog inte länge förrän snön kommer också.

    Hoppas mannen snart blir bra och slipper vänta så länge på MR.

    Kram Kram

    SvaraRadera