lördag 5 september 2009

En massa B:n


Står mitt upp i en massa B:n....buffetänk, bålsökande, båtmotor, bullrecept...Bestialiskt stressad känner jag mig.

Tände en rökelse som jag trodde skulle lugna mig lite men jag blev bara mer yr !

Det kanske inte är tänkt att man ska dra i sig den röken eller ??? Ha ha, luktar gott gör det iallafall, Magnolia från Tallinn :)

Röjer runt med tvättkorgar, recept, muggar, tallrikar, kassar med diverse partyprylar och samtidigt ska man få något vettigt utfört också...vilket jag inte får alls.

Vi var och hämtade en båtmotor i Nordmaling imorse för att låna hem och testa över helgen, så någon hjälp av mannen i huset får jag inte.

Snart ska båten sjösättas, efter att ha blivit upplockad en gång idag..fram å tebax med andra ord.

Sonen M är i stan och ränner, åker hem till gullgumman i eftermiddag så honom har jag inte sett sen igår morse 15 minuter.

Lär väl åka och hämta honom imorgon då det inte går några bussar från den lilla "håla" hon bor i.

Nä, lite fart med körkortet så kan han köra själv....gaaahhhh då har jag ju ingen bil ...får köpa pappas vespa då kanske :)

Nä, här har jag inte tid att sitta, något kan ju bli ogjort, oflyttat på, "o-böre" runt runt i huset och nån middag lär inte göra sig själv heller

Men ni vet att jag är still alive and kicking

2 kommentarer:

  1. *Pust* vad du står i.
    Rökelse med magnolia har jag aldrig hittat, jag som älskar magnolia. Vill gärna ha en sån blomma (inne) men dom verkar bara finnas i stora träd.
    Prova Nag Champa rökelse så kanske du finner lugnet. Den är min favvo :)
    Ta´t easy vännen. Kram

    SvaraRadera
  2. Rökelse... här hemma är det vanilj i alla former som gäller och även då i rökelse. Men jag använder dessa så sällan, ja knappt aldrig. Däremot har jag ju mängder av vaniljdoftande ljus.

    Magnolia har jag aldrig testat, men jag minns faktiskt att jag hade en favorit hudlotion med Magnolia doft på -80 talet som gick att köpa från Yves Rocher eller ett annat liknande företag. Minns inte vilket det var, men såååå otroligt gott doftade den.

    /Vanilla

    SvaraRadera